viernes, 17 de mayo de 2024

Así disfunciona el pp valenciano incapaz de valorar las mejores iniciativas ya imprescindibles para la sostenibilidad climática más necesaria y saludable, sólo porque no son suyas. Y así lo denunica la responsabilidad consciente y ecológica de Compromís. Es muy necesario que compartamos por internet y vis a vis, en la calle y entre tod@s, esta información de vital importancia. Recordemos que el bien de tod@s es inseparable del bien de cada un@. Lo que es irrespirable y tóxico para uno, lo acaba siendo para tod@s y lo que es fatal para tod@s lo es también para cada un@ . No hay peor contaminación y destrozo que el fomento del ego y su tóxico ppoderío como única "virtud" practicable y venenosamente rentable...en modo "clarisas de Burgos", por ejemplo...Ains!!!

 

La formació valencianista reclama el retorn al disseny original de la via emanat de Mobilitat Sostenible: descartant el túnel, reduint el trànsit i respectant la prioritat del transport públic.

Projecte Arrels per a l'avinguda Pérez Galdós durant el govern de Joan Ribó

Com la primera “gran oportunitat perduda del govern de María José Catalá” han batejat des de Compromís per València la maniobra del govern del PP i Vox a l’Ajuntament de València per a —després d’un inicial anunci sostenint el contrari— no eliminar el túnel de l’Avinguda de Pérez Galdós i mantindre tot el trànsit existent en l’actualitat en esta autopista urbana que el govern de Joan Ribó tenia previst renaturalitzar.

“És una oportunitat perduda de Catalá per a eliminar una de les autopistes urbanes que queden a la ciutat, però no sols per a això. També per a dir-li als veïns que la seua opinió comptarà mentre ella governe; per a descarbonizar la ciutat, perquè la dissuasió del trànsit és un benefici col·lectiu; i perquè esta tan necessària millora ens coste 10 milions d’euros menys, perquè el que pretenen fer no comptarà amb el finançament europeu”, ha assenyalat la portaveu de Compromís, Papi Robles.

Ho ha fet en una roda de premsa junt al regidor Giuseppe Grezzi, en la qual la formació ha anunciat que —a través del futur eurodiputat Vicent Marzà— denunciarà l’anunciada reversió del projecte davant la Comissió Europea, i s’ha compromés a eliminar el túnel quan tornen al govern en 2027, independentment del que faça fins llavors la corporació dirigida per María José Catalá. De la mateixa manera han advertit que estan estudiant la legalitat dels moviments del govern municipal respecte a l’actuació, donat el valor contractual que tenen els concursos d’idees i canviar-los sense motivació pot tindre conseqüències legals.

“L’anunci d’ahir és una estafa” ha resumit Robles. “Ho és econòmicament, perquè podent fer una obra amb fons europeus aposta per una altra que implícitament els rebutja; però principalment perquè l’alcaldessa ja tenia decidit no tancar el túnel quan el seu govern va anunciar el contrari fa mesos, temps en el qual només s’han dedicat a fabricar una excusa”.

Més trànsit, més soroll, més contaminació

Una única diapositiva comparant el trànsit que circulava per Pérez Galdós en 2019 amb el qual hi havia en la mateixa avinguda en 2023 amb un carril menys per sentit, evidenciant l’evaporació de quasi 20.000 vehicles al dia, ha servit a Giuseppe Grezzi per a tirar per terra tots els arguments fal·laços del regidor Carbonell i el govern del PP de la necessitat de mantindre el túnel obert i el trànsit existent en Pérez Galdós.

“La senda estava marcada i el model que en Mobilitat Sostenible pactàrem amb el veïnat ja en 2017, amb un carril per sentit per al trànsit privat, més els carrils exclusius per a transport públic i el carril bici continua sent possible”, ha apuntat Grezzi. Però enfront d’això “Catalá s’aferra a mantindre obert el túnel i a sumar-li quatre carrils de trànsit privat, sense reservar cap per al transport públic”. Les conseqüències d’això no se li escapen a ningú, afig Grezzi: “més trànsit per l’efecte anomenada, pitjor transport públic, més contaminació i més soroll”.

Amb estos efectes, com ha assenyalat l’extitular de Mobilitat Sostenible, “el regidor de Trànsit es pot posar com vulga, però s’incompleix clarament amb la Convocatòria d’ajudes Pla NextGenerationEU de Transformació, Recuperació i Resiliència. Concretament amb el Component 1, que té com a objectiu textualment, “impulsar la descarbonització de la mobilitat urbana, la millora de la qualitat de l’aire i de la qualitat de vida”; i havent de contribuir “les actuacions finançades amb càrrec a este programa als objectius climàtics de la Unió Europea almenys amb un coeficient climàtic d’un 40%”. Rebre finançament per a un projecte que no té cap intenció de reduir el trànsit a càrrec dels fons d’un programa per a ‘mesures de qualitat de l’aire i reducció del soroll’ és “materialment impossible” —anticipa Grezzi— “per molt que Català, Carbonell i Giner insistisquen a mentir a la ciutadania”.

“Ni pacificació del trànsit, ni descarbonització de la ciutat, ni participació de la ciutadania, ni renaturalització urbana”, ha resumit Grezzi, abans que Robles anunciara que, donada la gravetat dels fets, Compromís portarà de nou l’assumpte al ple donant una nova oportunitat a la corporació per a frenar este retrocés i este atac a les polítiques verdes que ens allunya d’Europa en ple any de la Capitalitat Verda Europea. “Algú ha de posar fre a aquesta vergonya de govern que no mereixem els valencians” ha conclòs la portaveu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.